Recenzia cyklosedačky Hamax Siesta

Už dávno som čakala, kým sa aspoň trochu oteplí a my sa konečne s rodinou vydáme na bicykle. Tento rok sa to už dá, pretože naše bejby je už dosť veľké, aby mohlo ísť s nami v cyklosedačke. A nie v hocijakej, ale v samonosnej polohovacej sedačke Siesta od nórskej značky HAMAX, ktorá je lídrom medzi výrobcami detský cyklosedačiek a heliem.

Hneď ako nám prišla kuriérom domov z internetového obchodu feedo.sk, som chytila do ruky návod ako ju správne zložiť. Nemala som trpezlivosť čakať na manžela a sama som sa pustila do toho. V originálnom balení je čiastočne rozložená a treba ju spojiť s úchytnými vidlicami. Keď budete postupovať podľa pokynov, nie je sa kde pomýliť. Rovnako som dôsledne sledovala návod na jej prichytenie k rámu bicykla. To už bolo pre ženu trošku komplikovanejšie, ale vďaka upevňovaciemu stojanu, v ktorom sa mi bicykel nehýbal to celkom išlo. Super je, že v balení je aj imbusový kľúč, takže žiadne iné náradie netreba zháňať. Veľkou výhodou bolo, že upínací zámok je kompletne rozobrateľný, takže pokiaľ vám ide lanko k prednej prehadzovačke z hora od sedlovky a máte menší rám (ako mám aj ja), tak upínací zámok pokojne upevníte okolo jeho úchytu na ráme. Pre lepšiu predstavu prikladám foto.



Tento konkrétny model zámku cyklosedačky je uzamykateľný, takže máte istotu, že bez jeho odknutia vydlice z upínacieho zámku na ráme nevyberiete. Na obrázku je zámok v otorenej pozícii.
Takto vyzerá správne uchytenie sedačky v upínacom zámku. Zelené kontrolky musia byť viditeľné a ideálna vzdialenosť sedačky nad zadným kolesa je cca 10cm max 12cm.



Sedacia časť je vystlaná mäkkou penou a vybavená bezpečnostnými popruhami. Tu by som doporučila si pred jazdou pár krát nacvičiť odopínanie a zapínanie pracky bezpečnostných pásov jednou rukou, pretože naozaj nimi budete v teréne manipulovať len jednou rukou. Vrchná pracka ide celkom ťažko, preto v tom treba nabrať cvik. Spodná ide pohodlnejšie. Samozrejme sú nastaviteľné podľa výšky dieťa.
 Ako som už vyššie spomínala, sedačka je polohovateľňá. Operadlová časť sa dá skolopiť až o 20 stupňov. Nie je to však určené na vozenie detí v spánku. To by som rozhodne nedoporučila. Nám sa stala situácia, že nám dcérka v sedačke zaspala. Už keď sme išli na jazdu bola evidentne unavená, čo sme ale naozaj nepredpokladali, že by mohla aj reálne zaspať. Keď sa tak stalo, sedačku sme sklopili. Hlávka však nie je fixovaná bočnými opierkami, tak ako napríklad v autosedačke a navyše keď idete terénom, tak hlavička spiacemu dieťatku dosť lieta zo strany na stranu. Preto sme dieťatko hneď ako sa dalo preložili do auta. 

       

Ako u všetkých sedačiek aj tu sa dajú stupačky pre nožičky nastaviť do požadovanej výšky a nájdete tu bezpečnostné gumené pásky pre upevnenie nožičiek. Naše dieťa to neznesie, tak ich nepoužíváme a jazda je aj napriek tomu bezpečná.
            Samotná jazda je pre dieťatko rozhodne pohodlná. Jemne sa hompáľa a užíva si výhľad, teda aspoň moja dcérka na mňa takto pôsobí pri jazde. Veď posúďte sami vo videu. 
            Môj prvý dojem bol trošku rozpačitý, kdeže sedačka zmení ťažisko bicykla, treba s tým počítať, ale po pár metroch jazdy si zvyknete a vôbec ju nevnímate ako niečo, čo k bicyklu nepatrí. Všetko je to o zvyku.
            Nosnosť takejto samonosnej cyklosedačky je do 22 kg, je to o niečo menej než sedačka, ktorá je upevnená na nosič. 
            Sedačku sme skúsili na asflatovej ceste, na rozbitej štrkovo-asfaltovej ceste a aj v teréne na poľnej ceste. Na žiadnom úseku sa náš potomok netváril, že by pociťoval nejaký diskomfort. Samozrejme, že so sedačkou nejdete pretekať, je to na relax a pri pomalšej jazde si aj dieťatko užije výhľad. Dĺžku jazdy si zakaždým prispôsobujeme podľa aktuálnej situacie a podľa potreby nášho dieťatka. Treba počítať ešte s tým, že na chrbát sa vám zmestí už len naozaj malý vak s najnutnejšími vecami. 
          Na mňa pôsobí táto sedačka už na prvý pohľad kvalitne najmä vďaka tvaru, bezpečnostným pásom a v neposlednej rade dizajnu. Keď sa už budete rozhodovať pre kúpu cyklosedačky, určite sa oplatí zainvestovať a kúpiť overenú značku akou Hamax rozhodne je.



Komentáre

Obľúbené príspevky